15.2.09

The Dancers of Technic Likas


Posing di muka pintu Stadium Likas..





Three beautiful girls of Upper Six..



Thanks to the hardwork and discipline of the dancers the performance went very well

Eheh...Kak Vanessakah tu....?




Tcher K dan Tcher Rahmah sangat berbangga dengan kerjasama,komitmen dan kesungguhan yang diberikan.


Sekapur Sireh Seulas Pinang

Setelah tarikh sukan sekolah ditetapkan,satu ujitari telah dijalankan di dewan Nilam Sari untuk menentukan siapakah yang akan terpilih memberi sumbangan untuk sukan tersebut dalam bentuk persembahan.Seramai 10 orang pelajar lelaki dan 19 orang pelajar perempuan telah berjaya dalam pemilihan.Pg.Khairul Qayyum dari 5BB telah membantu dalam membentuk koreografi tarian dengan pimpinan Tcher K dan Tcher Rahmah.Nama tarian yang dipersembahkan ialah Tari Rampai.Tarian ini adalah gabungan tarian-tarian berbentuk budaya Malaysia dan tajuk lagu yang digunakan ialah sebuah lagu lama yang diperbaharui iaitu "Tari Tualang Tiga".Tahniah dan terima kasih diucapkan kepada semua pelajar yang terlibat.
Mereka telah membantu dalam menunjukkan bahawa remaja seperti mereka bukannya melupakan budaya bangsa malah minat yang ditunjukkan sangat memberangsangkan.Walau ada yang berpandangan negatif tetapi mereka adalah anak bangsa yang telah memilih budaya bangsa daripada budaya kuning yang berleluasa pada zaman sekarang ini.

3 comments:

ace said...

Tahniah diucapkan kpd penari2 teknik kerana telah menunjukkan persembahan yg mantap.

Cantik sungguh pakaian mereka, penuh dgn warna. Teruskan kecemerlangan anda.

Well done to Cikgu K dan Cikgu Rahmah. Teknik Likas is proud of you two..

Teknik bole...

Om Yus said...

laaaa... apalah dorang yg pandang negatif ini. sudah sangat bagus budak2 ni sanggup pikul tanggungjawab dgn ikhlas untuk menyeri dan menjayakan accara sukan itu. jangan risau, bukan semua pandang negatf yaaa... teruskan saja. thanks for finally posting in this blog :)

Cherry Sansita de Falconi said...

Tidak faham apa yang negatifnya. Actually saya rasa baguslah ada generasi muda yang sudi mempertahankan tarian budaya / tradisional sebelum hilang dilupakan dan ditelan zaman... nanti semua orang pandai tarian robot sija... macam saya... **tarian robot - karas macam robot aaa bukan hip hop hahaha...