16.1.09

Mesyuarat AJK PIBG Ke-1

Mesyuarat AJK PIBG yang pertama telah diadakan pada hari ini,Jumaat, jam 2.30 petang di bilik gerakan dan berakhir kira-kira jam 4 petang. Perkara utama yang dibincangkan adalah tentang bayaran-bayaran tambahan kepada pelajar Tg. 4 dan 5 bagi sesi 2009. Usul bayaran tambahan ini akan dibentangkan dalam mesyuarat agung PIBG pada bulan Februari depan untuk mendapat persetujuan daripada ahli-ahli.

Antara bayaran-bayaran yang dicadangkan dan dibincangkan adalah;

1. Majalah sekolah
2. PIBG
3. Pendaftaran asrama
4. Cagaran asrama
5. Keperluan koperasi
6. Keperluan asrama
7. SKM

Oleh kerana isu bayaran ini amat sensitif, maka semua cadangan akan dikemukan pada mesyuarat agung PIBG nanti untuk diperhalusi agar dapat dipersetujui oleh semua ahli yang akan hadir untuk mengelak sebarang kontroversi pada masa akan datang.

Namun dalam menentukan bayaran-bayaran tambahan, AJK PIBG juga sedar tentang tanggungan ibubapa yang mempunyai anak yang ramai bersekolah. Pihak sekolah tidak mahu membebankan ibubapa yang akan mendaftarkan anak-anak mereka kelak.

Realitinya, kita kena terima hakikat bahawa tidak ada istilah 'free' di dunia ini. Dalam memajukan anak-anak, kita kena berkorban dari segi wang dan tenaga supaya generasi muda yang berilmu akan meneruskan legasi kita.

Segala pandangan adalah dialu-alukan untuk manfaat anak-anak kita bersama.

sekian.

ah

2 comments:

Om Yus said...

ada harapan ka projek sa tu ar?

ace said...

tatap punya