16.5.09

Hari Guru



Selamat Hari Guru kpd semua guru di mana jua anda berada. Nda kira la, guru besar, guru kecik, guru taska, guru tadika, guru sekolah rendah, menengah dll..semoga hepi hari ni walaupun hari sabtu. eamai nda perasan bhwa hari ni adalah "Hari Guru".
Pagi ni saya sempat beli surat kabar tempatan dan baca berita seperti org lain juga. Saya agak sedih juga la kan tdk ada satu ruang yg khusus untuk hari guru..Kalo kita bandingkan dengan iklan pesta ini, pesta itu, promosi ini, promosi itu..dan mcm2 lagi la.Sedih, sayu, hibanya saya melihat keadaan ni. Hampir keluar tahi mata saya..eh silap..air mata saya. Apalah salahnya surat kabar tuliskan sedikit ucapan hari guru sempena hari guru. Nda kan rugi sangat kalo dimasukkan ucapan hari guru tu. Yalah, kita terlepas pandang jasa guru2 kita yang telah mengajar kita untuk jadi wartawan akhbar.Kita harus ingat tanpa guru siapa la kita...
Walau apa pun, berbahagia la wahai semua guru.

No comments: